PLUGIN_(LOGD)_ALLOWSOUNDS v.2 WRITTEN BY: [WING] Sir Drink a lot VISIT WWW.ADMINMOD.DE ################################################################################## ENGLISH: Description: ----------------- Most of my plugins use custom sounds or messages. But a lot of players don't like it. So i decided to make a plugin, where each player can chose, if he wants to hear/read the customsounds or messages. If he doesn't want, he can write ".stop" in chat. A setinfo entrie will be created in his config.cfg called setinfo "am_sound" "0". If he wants to enable the sounds and messages again, he has to say ".play". (setinfo "am_sound" "1" will be created in his config.cfg) My plugins will check this setinfo key. Important: ----------------- If players config.cfg is writeprotected, he has to write it after each mapchange again or has to set this entrie manually. If no entrie exists, my plugins react like it is set to 1 and will play or display customsounds or messages to him. So this plugin becomes an optional addition to my plugins and it is not neccessary. vault.ini: ----------------- You can display a message to players after entering the game. The plugin checks the setinfo value and displays it to him. The entries in vault.ini are: ALLOWSOUND_MSG0 "Msg to the player, that he will NOT here customsounds/messages, till he writes ".play" in chat" ALLOWSOUND_MSG1 "Msg to player, that he will hear customsounds and maybe could write ".stop" to disable them" Important: Only 100 characters allowed as message in vault.ini!! ################################################################################## GERMAN: Beschreibung: ----------------- Die meisten meiner Plugins benutzen Sounds. Da es aber viele Spieler gibt, die diese Sounds nicht hören wollen, können sie diese mit der Chateingabe '.stop' oder '.stopsound' für sich abschalten. Mit '.play' oder '.playsound' kann man die Sounds für sich auch wieder aktivieren. Standardmäßig sind meine Plugins so geschrieben, dass jeder Client die Sounds und Nachrichten zu hören bekommt. Es wird eine setinfo Zeile beim Spieler in der config.cfg generiert. Diese heißt: setinfo 'am_sound' '0/1'. Steht sie auf 0 werden die Sounds abgespielt. Steht sie auf 1, bekommt er keine Sounds mehr von meinen Plugins vorgespielt. Wichtig: ----------------- Spieler, die ihre config.cfg schreibgeschützt haben, müssen den Eintrag manuell vornehmen. Hat ein Spieler NIE eine Eingabe gemacht bzw. besitzt diese Setinfo-Zeile nicht in seiner config.cfg, werden ihm IMMER sounds abgespielt! vault.ini: ----------------- Hier wird die Nachricht angegeben, die der Spieler zu sehen kommt, nachdem er ein Team ausgewählt hat. ALLOWSOUND_MSG0 "Nachricht an den Spieler, dass er die Customsounds NICHT zu hören bekommt!" ALLOWSOUND_MSG1 "Nachricht an den Spieler, dass er alle Sounds und Nachrichten hört" Changelog: ----------------- - Wenn man amv_enable_beta "menu1" in der adminmod.cfg aktiviert hat, wird einem die Nachricht, wie man die Sounds an/ausschaltet, über Menü angezeigt. - Nachrichten werden in der vault.ini angelegt. Die Anzahl der Zeichen ist auf 100 begrenzt!!! - unnützen Code entfernt.(REPEAT_MSG and DEAD_SAY etc.)